New-Label | Blog
1815
paged,page-template,page-template-blog-masonry,page-template-blog-masonry-php,page,page-id-1815,page-parent,paged-7,page-paged-7,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Start het nieuwe schooljaar goed!

Voor de meeste schoolgaande kinderen en jeugd is het schooljaar weer beginnen.
Een goed moment voor een frisse, nieuwe start.
Een nieuwe klas, een nieuwe (tweedehands) fiets.
Zo ook voor je schoolspullen.
Zorg dat je alles in huis hebt wat je nodig hebt (overleg met je ouder(s)).
Genoeg pennen en potloden, een collegeblok, mappen, etc.
Maar ook een puntenslijper, een overzichtelijke agenda en een prullenbak.
Zorg dat je bureau altijd schoon en leeg is.
En dan kun je echt aan de gang.


Een goede planning is het halve werk!
Je kunt op verschillende manier plannen.
In je agenda, op een whiteboard of op een los vel papier.
Ga elke zondag zitten voor een planning en houdt je daar doordeweeks aan!
Vergeet niet sporten, reistijd, eten en rusten in je planning op te nemen!
Een plannen maken hoeft niet zo lang duren.
Een planning hoeft ook niet mooi te zijn.
Maar een planning moet duidelijk zijn:
bijvoorbeeld huiswerk wiskunde.
Welke opdrachten moet je maken?
Is jouw huiswerk in kleine stukjes op te delen?
Hoeveel tijd denk je dat elke stukje gaat kosten?
Dit hoeft niet heel nauwkeurig. Reken ruim, maar niet te ruim, want dan klopt je planning niet meer.
Probeer te schatten op 5 minuten nauwkeurig, dus 10 minuten of 45 minuten?
Wanneer ga je elk stukje huiswerk van Wiskunde doen? Deel deze in op je planning.
En ga zo verder voor al je huiswerk.


Vergeet niet dat leren veel tijd kost en dat je ruim voordat je een proefwerk hebt, je moet beginnen met leren.
Dit neem je ook op in je planning.


Succes!

Terug van vakantie, opruimkriebels?

Zo, de vakantie zit er voor velen al weer op.
Dan kom je thuis en kun je gaan wassen….
Spullen van de camping opruimen….
Al snel beland je in de sleur van alledag.
Niet echt een fijn idee…en al snel komt de eerste werkdag er weer aan.


Maar het kan ook anders!
Je kunt overwegen om niet alle vakantietijd op vakantie te zijn, maar ook tijd voor thuis reserveren om daar nog wat dingen te kunnen doen.
Dit is de ideale tijd om de berging aan te pakken: het is (vaker) droog (kijk wel of het droog blijft www.buienrader.nl), langer licht en andere mensen om je heen hebben ook vakantie en kunnen dus helpen (ritje naar de kringloop ofzo).
Maar als je geen zin of tijd hebt voor een grotere klus, kun je ook beginnen met die eeuwige rommella. Het is een concrete, kleine en vrij snelle klus en je ziet snel resultaat. Dat werkt heel bemoedigend! Probeer niet je hele huis ineens aan te pakken, maar neem afgebakende ruimtes, zoals een la of één kast of misschien wel één ruimte, zoals de berging.


Maar als je eenmaal het opruimvirus te pakken hebt…gun jezelf ook pauze en vergeet niet dat het nog je vakantie is! Lekker lang lunchen ofzo…als je maar probeer aan het einde van de dag de klus geklaard te hebben. Dat slaapt namelijk zo lekker!


Dit is de tijd om alles te wassen en te poetsen. Daarna nog wat klusjes aanpakken, die al lang zijn blijven liggen.
En dan er weer fris tegenaan als de vakantie voorbij is!

Heeft u een duwtje in de rug nodig? ElleBeau Organizing www.ElleBeau.nl


(c) ElleBeau, 2010

De Nationale Organizing Dag (NOD) zaterdag 27 maart 2010

Op zaterdag 27 maart is het Nationale Organizing dag. Professional Organizers in het hele land organiseren activiteiten.
In Breda organiseert ElleBeau de “begin-klein-eindig-groots” actie: begin met het uitzoeken van uw sokkenla of sokkenmandje, lever uw (oude) sokken in en maak kans op één dag gratis Organizing van ElleBeau.
ElleBeau is een professional Organizer, die u begeleidt en helpt bij het organiseren van uw werkplek en/of uw huis. Deze actie is bedoeld om iedereen te stimuleren zichzelf te organiseren: begin klein, eindig groots. Daarnaast worden sokken normaliter niet gerecycled en nu wel.

De sokken kunnen worden ingeleverd op zaterdag 27 maart van 14:00uur tot 16:00 uur voor het Brabantplein 21 te Breda.
Hier kunt u ook uw naam, adres en telefoonnummer invullen om mee te dingen naar de hoofdprijs: als u wint, komt ElleBeau één dag uw werkplek, uw huis of uw administratie, samen met u, organiseren.


U komt toch ook?

Nieuw jaar, frisse start – Deel 2 – Geen praatjes, maar doen!

Nu alle voornemens duidelijk uitgeschreven staan, komt het leukste deel en het moeilijkste: de werkelijke uitvoering.
Heeft u een realistisch tijdsbeeld neergezet in de SMART doelen? Is de startdatum niet te snel (morgen) en ook niet te ver vooruit (binnenkort, over 3 maanden)? Nee? Oke!

De dag dat u uw administratie op orde gaat brengen komt steeds dichterbij.
Heeft u alle voorbereidingen getroffen? Kinderen de deur uit, manlief (nogmaals) geattendeerd op het koken, papierbak geleegd? Ja? Oke!

Tijdens de uitvoering mag u natuurlijk hulp gebruiken, maar instrueer ze.
Bijvoorbeeld, een vriendin komt helpen. Ze moet u te allen tijde steunen, maar ze moet ook eerlijk en direct zijn. Als u moeite heeft met weggooien, dan moet zij streng zijn.
Kijk eerlijk na welke hulp u nodig heeft.
Maar u bent en blijft verantwoordelijk, dus u neemt de eindbeslissing.

Pak niet het hele huis ineens aan, begin met voornemen 1 (bijv. administratie op orde brengen), rond dit goed af, geniet van het resultaat en wen aan de nieuwe adminsitratie en ga dan verder.

Zie 2010 als een kans om uw leven op orde te krijgen.

Loopt u vast in uw huis, spullen of werk op orde te krijgen, neem dan contact met ElleBeau:

www.ElleBeau.nl
info@ElleBeau.nl

(c) ElleBeau 2010

ElleBeau

ElleBeau komt van de afkorting van Lonneke Boons, namelijk L-Bo. De naam uitgeschreven, in het Frans is Elle Beau, “ zij” “mooi”.

Lonneke Boons is de oprichter en eigenaar van ElleBeau.

Lonneke Boons is afgestudeerd voor de HBO-opleiding SPH (Social Work) en is daarmee gespecialiseerd en gediplomeerd in het begeleiden van mensen in hun individuele situatie.

Daarnaast heeft zij ook de Training tot Professional Organizer® gevolgd bij The Get Organized Institute. De ethische code van Professional Organizer wordt ook nagestreefd en gehandhaafd.

Lonneke Boons is op dit moment in opleiding voor Interieurarchitect (HBO). Hierdoor kan en mag zij adviezen uitbrengen over het efficiënt inrichten van een woning en/of bedrijf, gaat moeilijkheden als een (creatieve) uitdaging aan, past uw huis aan, aan uw behoeften en heeft ze oog voor details.

Maar ook de vele werkervaringen op het gebied van administratie en documentbeheer, werken in het voordeel tijdens het werken als Professional Organizer.

Professional Organizing is een serieuze zaak, net als de achtergrond van de Professional Organizer.

ElleBeau is lid van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).
ElleBeau respecteert uw privacy, hanteert een geheimhoudingsplicht en werkt discreet.

www.ElleBeau.nl
info@ElleBeau.nl

(c) ElleBeau 2009-2010

Professional Organizing

Professional Organizing is 20 jaar geleden ontstaan in Amerika en is later ook geïntroduceerd in Europa.
Professional Organizing houdt in dat een Professional Organizer klanten gaat begeleiden in het structureren en organiseren van werkplekken, woonomgevingen en timemanagement.
Professional Organizers, zoals New-Label, en hun dienstverlening helpen klanten meer overzicht te krijgen en te behouden.
New-Label heeft de Training tot Professional Organizer gevolgd bij The Get Organized Institute en daarna stage gelopen bij The Get Organized Company.
New-Label helpt mensen bij het functioneren in hun dagelijkse leven. Samen met de klanten, halen we de ruis weg en brengen structuur aan. De klant bepaald of er iets weggegooid wordt, er wordt geen methode aangeleerd, maar er worden patronen doorbroken en inzichten verworven, zodat de klant de structuur kan vasthouden, als de professional organizer weggaat.
Standaard oplossingen bestaan niet, in overleg met de klant, wordt ingegaan op hun specifieke situatie en behoeften.
De werkwijze van New-Label schept rust en ruimte. Daardoor hebben de mensen meer overzicht en zullen zich minder stressvol kunnen bewegen in hun woon en/of werkomgeving. Dit zorgt ervoor dat ze efficiënter werken en gelukkiger wonen. Dit gebeurt door een tijdelijk en kort contact, zodat ze snel kunnen beginnen met hun nieuwe start.
www.New-Label.nl
info@New-Label.nl
(c) New-Label